W związku z COVID-19 ta pomoc jest mocno ograniczona. - Prosimy o zrozumienie: musimy ograniczyć bezpośrednie kontakty – mówił w radiowym Maglu naczelnik US w Piotrkowie Kamil Łyszkowski. - Dlatego zachęcam do korzystania z usług elektronicznych, których oferta znajduje się pod adresem: podatki.gov.pl. Dzięki ograniczeniu bezpośrednich kontaktów zmniejszymy zagrożenie związane z potencjalnym rozprzestrzenianiem się koronawirusa, co powinno stanowić nasz wspólny priorytet. Powiedziałbym, że dmuchamy na letnie, żeby się nie rozgrzało. Przez naszą salę obsługi codziennie przechodzi kilkaset osób. Rozlicza się u nas około 1.700 podatników pracujących za granicą. Na sali obsługi pracują młodzi pracownicy. Chorobę mogą przechodzić lekko, bezobjawowo. Dlatego musimy ograniczyć bezpośredni kontakt z podatnikami.
Naczelnik poleca usługę Twój e-PIT. - Na podstawie informacji przesłanych przez płatników przygotowaliśmy wstępnie wypełnione zeznanie roczne. Państwo po zalogowaniu muszą wyłącznie uzupełnić je o ulgi, ewentualnie połączyć z rozliczeniami małżonka. Twój e-PIT działa najprościej przez profil zaufany (tzw. e-PUAP). Jest darmowy, prosty w obsłudze. Jeżeli ktoś nie posiada takiego profilu, może zalogować się danymi autoryzującymi. Będzie musiał podać kwotę przychodu z zeszłego roku, jedną kwot z przychodu z tegorocznego PIT-u-11 oraz kwotę do wpłaty lub do zwrotu z zeszłego roku. Konieczność podania aż trzech różnych informacji wynika z potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa w dostępie do informacji o naszych zarobkach.
Na co jeszcze możemy liczyć ze strony skarbówki? - Jesteśmy służbą cywilną. Nie zamkniemy urzędu – uspokaja naczelnik Łyszkowski. - Jesteśmy dostępni, szczególnie internetowo, poprzez e-PUAP. Na pytania o przepisy odpowiadamy telefonicznie. Niestety telefonicznie nie podamy informacji o danych podatnika. Będziemy szybko realizować zwroty. Już zwróciliśmy nadpłaty ponad 3 000 podatników. Liczę na to, że pod koniec kwietnia przywrócimy normalną obsługę podatników. Ale dziś przepraszam i proszę wyślijmy PIT-y elektronicznie.
Także z powodu koronawirusa w tym roku nie będą się odbywały spotkania urzędników z podatnikami organizowane od kilku lat w galerii Focus Mall.
Komunikat piotrkowskiego Urzędu Skarbowego!
E-usługa zamiast wizyty w urzędzie skarbowym!
Urząd Skarbowy w Piotrkowie Trybunalskim, ze względu na rozprzestrzenianie się koronawirusa, zdecydował się na czasowe ograniczenie swoich usług (od 13 do 27 marca)
Podatki można rozliczać na dwa sposoby:
- on-line poprzez Twój e-PIT, e-Deklaracje, e-PUAP, PUESC (AKC) www.podatki.gov.pl
- w urzędzie – poprzez wrzucenie deklaracji, pism, innych dokumentów do wystawionych urn. W tym przypadku bez potwierdzenia wpływu do urzędu.
Kontakt telefoniczny: centrala 44 645 01 00 (tonowo wybieramy nr wewnętrzny PIT-124, CIT-109, VAT-125, AKC- 209, PCC-122)
Numery infolinii Krajowej Informacji Skarbowej:
22 330 03 30 (z telefonów komórkowych), 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych), +48 22 330 03 30 (z zagranicy).
Dla usługi Twój e-PIT została dedykowana specjalna linia telefoniczna (wybieranie tonowe). Infolinia działa od poniedziałku do piątku w godz. od 7.00 do 18.00.
Dodatkowy dyżur zaplanowany jest w sobotę 25 kwietnia 2020 r. w godz. od 7.00 do 15.00.
Adres e-mail urzędu skarbowego: us.piotrkow-trybunalski@mf.gov.pl